Documente Utile

Art. 1. Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relaţiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituţia României şi cu documentele internaţionale ratificate de Parlamentul României.extras din: Legea nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public publicata în M.O. 663 din 23 octombrie 2001, cu modificări şi completări ulterioare aduse de Legea nr.371/2006, Legea nr.380/2006 şi Legea nr.188/2007
Pentru o colaborare mai bună, în conformitate cu "Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public" , in lista de fisiere atasate, vă punem la dispoziţie următoarele formulare:

Acordul pacientului privind comunicarea datelor medicale (DESCARCĂ FORMULAR)
Acordul pacientului privind filmarea/fotografierea (DESCARCĂ FORMULAR)
Acordul pacientului privind participarea la învăţământul medical (DESCARCĂ FORMULAR)
Formularului de solicitare a datelor medicale (DESCARCĂ FORMULAR)
Declaraţie privind comunicarea documentelor medicale (DESCARCĂ FORMULAR)
Solicitare privind comunicarea documentelor medicale (DESCARCĂ FORMULAR)

După completare, formularele se poate trimite prin fax la nr: 0256 410 366 – secretariatul unitatii.
Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate
Art. 21.
(1) Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
(2) Împotriva refuzului prevăzut la alin. (1) se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.
(3) Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.

Art. 22.
(1) În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
(2) Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi/sau patrimoniale.
(3) Hotărârea tribunalului este supusă recursului.
(4) Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă.
(5) Atât plângerea, cât şi apelul se judecă în instanţă în procedură de urgenţă şi sunt scutite de taxă de timbru.extras din Legea nr. 544 din 12.10.2001